Azt már megszokhattuk, hogy a munkaerőhiány témája folyik a csapból is manapság. Sőt, talán épp az a baj, hogy megszoktuk? Mert a helyzet azóta is csak egyre romlik, hogy felütötte fejét a blogunkon (és hazánkban) ez a téma.
Most fordult a kocka: kisebbségben az elégedettek!
Friss adat: a Deloitte felmérésén részt vevő válaszadók mindössze 49 százaléka vélte úgy, hogy cégük munkatársai elégedettek a munkakörükkel. Normalitássá kezd tehát válni a kivétel, a krízis állapota, a tarthatatlan minták követése. A nem normális lesz lassan normálissá.
A teljes, hivatalos nevén „Deloitte 2019 Global Human Capital Trends Survey”-ként ismert kutatás 10 000 cég- és HR-vezető bevonásával, 119 országban készült, köztük Magyarországon is. A Pénzcentrum portál által idézett felmérés végső tanulsága szerint pedig immár egészen egyszerűen kimondható, hogy „a magyar melósok fele elégedetlen”!
Talán „megnyugtat” ez az eredmény, hogy nem vagy egyedül a problémával, ha magadon is érzed a jeleit. Pedig valójában arra kellene ebből következtetni, hogy az állapot tarthatatlan, és megoldásért kiált!
Az adatok azt tükrözik, hogy sajnos nincs meg kellő mértékben a motiváló környezet az alkalmazottak számára. A képzett, hosszú távon lojális munkaerő hovatovább fehér hollóvá lett: felkutatásuk és megtartásuk friss tudást igényel a valódi vezetők részéről.
Belülről, a cégnél dolgozó alkalmazottak szempontjából a munkaerőhiány lecsapódásaként a kiégés réme fenyeget. A legjobb alkalmazottaknak egyre többet kell dolgozniuk, miközben a személyzeti problémákkal elfoglalt cégvezető részéről nem mindig kapják meg a megérdemelt figyelmet, elismerést.
Nem is csoda, hogy ez a helyzet a maga során fluktuációt generál, és rengeteg idő, pénz és erőforrás megy el a keresgéléssel, betanítással meg az összes egyéb, a termelésre még csak nem is hasonlító tevékenységgel, amit ezek az áldatlan állapotok a nyakunkba varrnak.
Szóval épp ideje kialakítani egy emberibb, jobb légkörű, épelméjűbb céget, amelyben egyaránt otthon érezheti magát a főnök és az alkalmazott!
A Deloitte szakértője, Csépai Martin ezt úgy fogalmazta meg a Pénzcentrumon, hogy manapság „a munka és a magánélet egyre jobban integrálódik”, más szóval: nem abban a régi, ipari modellben élünk már, amikor egyrészt a családias légkör, a személyes értékek terepe, másrészt a puszta munkavégzés rideg, személytelen világa állt szemben, és nem volt közük egymáshoz.
Az egyének a munkájukban is keresik önmagukat, az önmegvalósítás lehetőségét, végső soron a boldogulást és a boldogságot! Bármely sikeres szervezetnek elsősorban ezt kell elősegítenie: hogy a személyes felelősség, az egyéni fontosság tudata és az értelmes élet feltételei a munkahelyen is adottak legyenek.
Sci-finek hangzik a jelenlegi viszonyok között? Ha nyitott vagy rá, hogy elkezdj dolgozni ezen, sőt, egy hatalmas lépést tégy a megoldás irányába, akkor szeretettel látunk a vezetői kommunikációs képzésen, amely megalapozza a váltást a jó irányba!
Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd Fel A Csapatod!