Amikor már úgy két-három hónapja kellene egy új munkatárs a cégedbe, akkor itt az ideje álláshirdetést írni. Ha még nem vagy biztos benne, hogy lelkileg felkészültél az új kolléga jelenlétére, kifejezetten fontos, nehogy észre vegyék a hirdetésed a jelöltek!

Mutatjuk a rejtőzködés kipróbált eszközeit.

Rejtőszínű álláshirdetés írása és terjesztése haladóknak

Oké, terepgatya és vadászkabát bekészítve, vágjunk bele!

1. lépés: A másolás
Először is, nézd meg, milyen hirdetéseket ad fel a konkurencia, és úgy általában mit szokás írni az álláshirdető portálokon. Gyűjtsd össze a leggyakoribb kifejezéseket, mint például “versenyképes fizetés” “jó csapat” “proaktív hozzáállás” “Csatlakozz hozzánk!”. Ha ezek megvannak, akkor összelegózhatod a hirdetésed belőlük.
Nehogy leírj bármi eredeti gondolatot vagy megfogalmazást, mert még rájönnek, hogy élő ember vagy!

2. lépés: Az elrejtés
Tedd fel oda a hirdetésed, ahol van még másik 300 pont ugyanolyan. Így a legnagyobb az esélyed arra, hogy nem jutnak el a tiédig. Vagy, ha ne adj isten mégis valaki rábukkan, akkor átsiklik felette a rejtőszínnek köszönhetően.
Na jó, most nem merülünk bele annyira a rossz tanácsok osztásába, ha még többet szeretnél, olvasd el egy korábbi bejegyzésünket. Szerintem érted a lényeget.

Mi lenne, ha megnéznénk inkább, hogy tűnhetsz ki az álláshirdetéseddel a tömegből?

Nemrég láttuk a Facebookon egy söröző álláshirdetését, amiben új csaposokat keres. Viszont ez nem épp szokványos hirdetésnek festett, hanem egy eseményként bukkant fel, úgy nézett ki első ránézésre, mint egy buli meghívó. És tulajdonképp az is volt, mert az “állásinterjúra” érkező csapos jelölteket meghívják egy pohár sörre. Valószínűleg több álláskereső fog megérkezni hozzájuk, mint egy sablon hirdetésre.

Te milyen egyedi hirdetést találnál ki? A lényeg, hogy legyen izgalmasabb és figyelemfelkeltőbb a hirdetésed, mint a többieké. De kinek legyen figyelemfelkeltő? Nem kell mindenkit megfognod vele, csak az olyan embereket, akiket szeretnél megszerezni a cégednek. Igen, pont, mint a marketingben.

Totál pihent példák álláshirdetések a nagyvilágból

Hogy még több motivációt kapj, és jól szórakozz, nézd meg ezeket a kreatív hirdetéseket.

Az első magától a Google-től: “Ha meg tudod fejteni ezt, talán van jövőd a Google-nél.”


A következő egy állásportál hirdetése: “Rossz munkahelyen ragadtál?”


Nem épp hagyományos a MailChimp álláshirdetése sem: “Barátságosak vagyunk.”


Egy remek példa arra, hogy a figyelemfelkeltés lehet kifinomult is: “A legtöbb hotel kézikönyvekkel képzi az embereit. Mi balettra visszük őket.”


Lehetséges hirdetésötlet egy patikának: “Ha erre a molekulára gondolsz, amikor valaki tüsszent, lehet, hogy van egy állásunk számodra.”

Zseniális álláshirdetés az iskolabuszon szabad fordításban: “Addig, amíg a gyerekek számára szabad az este és a hétvége, neked is az. Soha nem kell hazavinned a munkádat. Sőt, az illegális lenne. Keress azzal, amit a legtöbb szülő ingyen csinál. Legyél iskolabuszsofőr!”


Ha a személyzetfelvétel többi részéhez is szeretnél segítséget kapni, gyere el az Új toborzási módszerek előadásra, és ismerd meg a kiválasztás 4 szabályát.

Szűcs-Torma Mária,
a Performia kiválasztási és jelölttesztelési szakértője

A képek forrása: Pinterest