Ha rendszeres olvasónk vagy, már tudod: Nemes-Nagy Szilvia, a Performia tulajdonos-ügyvezetője jelenleg Dániában tanul. Az ügyvezetést pedig átadta, sőt! Nem is tervezi visszavenni, amikor hazajön. De mik a tervei? És hogy tudta ezt megcsinálni?
Elmeséli egy interjúban.

Hogy vagy most Szilvi, milyen érzés most kívülről látni a cégedet?

Röviden: boldog-büszke vagyok! Régi vágyam teljesül ezzel az úttal. Jelenleg ez most a saját személyes fejlődésemet szolgálja, de hazatérve egy új minőségben tudom majd a csapatot irányítani. A legfontosabb, hogy kívülről látom a céget. Ez teljesen más nézőpont. Ez hiányzik a legtöbb cégvezetőnél, vezetőnél. Túlságosan is benne vannak a dolgokban, hiányzik a RÁ-látás. Természetesen időben jóval kevesebbet tudok hozzájárulni a tevékenységhez, de az sokkal hatékonyabb. És mivel a távolság miatt a napi operatív dolgokban nem vagyok benne, így stratégiai szinten a tervek, PR, marketing és könyvírás az, amivel foglalkozom.

Hogy tudtad megcsinálni, hogy hosszabb időre távol maradhass?

Nem mondanék igazat, ha azt állítanám, nyugodt szívvel hagytam itt a céget. Az igazság az, hogy olyan régóta terveztem ezt az utat, de mindig közbe jött valami. Valami, ami miatt épp most nem mehetek el. Még nem vagyunk készen rá. Aztán rájöttem, hogy igazából sose leszek/leszünk rá készen. Mert valami oknál fogva így működik ez az univerzum. Ha nagyot álmodsz, nagy akadályokat is kapsz hozzá. Meg kell hozni a döntést, hogy MOST, és meg kell tenni. Persze Marcsi, a helyettesem egy stabil pontja a cégnek és az ügyfeleinknek is. Kompetens, szíve-lelke a Performiáé, és olyan felelősségvállalással bír, amihez foghatót alig lehet manapság tapasztalni.
Gyors tervezést csináltunk a feladatokkal kapcsolatban, amihez az utolsó pillanatban két fantasztikus embert is sikerült behoznunk a csapatba Ági ás Jocó személyében. Jocó korábban ügyfelünk volt, és Ági is jól ismeri az általunk használt módszereket. Így pillanatok alatt – és ez akár szó szerint is értendő – posztra álltak. A fennálló helyzet nagy kihívás, de egy hatalmas lehetőség is mindannyiunk számára. És a csapat minden tagja jelesre vizsgázik nap mint nap.

Mi a titok?

Mindenki teljesen azonosul a Performia célkitűzéseivel. Tudjuk, hogy működő technológiánk van a toborzás-kiválasztás témakörében és tudjuk, hogy tesztjeinkkel valódi segítséget kapnak a cégvezetők. Ügyfeleink nap mint nap megtapasztalják a sikert és ez folyamatosan megerősíti a bizonyosságunkat abban, hogy fontos a jelenlétünk. Hiszen ma a legfontosabb minden vállalkozás életében a stabil, jó csapat, amihez első sorban jó emberek kellenek! És ez most hiánycikk.
A másik pedig, ami még ennél is nehezebb, kedves vezető társaim, el kell tudni engedni a kezüket!!! Meg kell bennük bízni, a jó emberek szeretik a felelősséget. Mivel én nem vagyok elérhető akármikor, így muszáj egyedül döntéseket hozniuk, megoldani dolgokat. És hidd el, képesek rá! Fantasztikusak! Folyamatosan ámulatba ejtenek az ötleteikkel, kreativitásukkal, hihetetlen eredményekkel lepnek meg, és láss csodát működik a cég!
És nagyon jó érzés, ha néha-néha a tanácsomat kérik.

Mit javasolsz azoknak a cégvezetőknek, akiket beszippantott a vállalkozásuk?

Az első lépés, hogy eldöntsék, ezen változtatni kell! Sokan azt hiszik, hogy ez a „normális” vállalkozói lét. Hát nem!
A második lépés, hogy átvilágítsuk a meglévő csapatot. Legyünk tisztában azzal, hogy mink van, és mink nincs! A tesztek és személyzeti interjúk hihetetlenül pontos képet fognak adni a jelenlegi helyzetről. Világossá válnak szituációk, hozzáállások okai, érthető lesz, ami korábban nem volt az, és csomó megerősítést is kapnak a vezetők. A Performia konzultánsai magas szinten képzettek és tapasztaltak ezen a területen.
Aztán meg kell tervezni a csapatot, mire van szükségünk, és a pontos lépéseket. Ez nem csak HR-es kérdés. Ez stratégiai kérdés és a cégvezető felelőssége. Mi mutatjuk a hogyan-t, és közösen sikerre is visszük. Számtalan esetben bizonyított már a Performia rendszere és módszertana.

Mi a biztosíték arra, hogy a Performia rendszerét használva ilyen embereket találhass?

A rendszer zseniális, a tesztek hihetetlenül precízek. Ahhoz azonban, hogy minden cégben sikeresen alkalmazzák, elengedhetetlen, hogy a cégvezetők és vezetők átértékeljék a személyzeti területet és az ezzel járó vezetői felelősséget. Amíg a beosztottakra csak úgy nézünk mint a szükséges rosszra, addig, sajnos hiába a legprofibb rendszer is.
A legsikeresebb ügyfeleink szintén képzettekké váltak, hiszen tudják, hogy a gyakorlatban minden nap hozunk személyzeti döntéseket. Még ha van is HR-es a cégben, a kontroll a cégvezető kezében kell hogy legyen. A jó kontrollhoz pedig tudás kell.
Kifejezetten az elfoglalt ügyvezetők számára alakítottuk ki a képzéseinket, melynek első lépcsője a Professzionális Személyzetfelvételi Csomag, ami zseniális az elinduláshoz.

És mi a bizonyíték arra, hogy működik?

Hát a közel 40 ország és több mint 20 év tapasztalat, amivel rendelkezünk. Csak Magyarországon több száz cég van ügyfeleink között. A Performia tesztrendszert közel 100 cég kiképzett munkatársa használja rendszeresen nagy megelégedéssel.

Marten Runow nemsokára ismét hazalátogat, Te még nem biztos, hogy ezen részt tudsz venni, miért javaslod, hogy erre mindenképpen eljöjjenek a cégvezetők és kulcsembereik?

Cégünkben a sikerünk kulcsa az ember. A legtöbb cégvezető, vezető mégis ehhez ért a legkevésbé. Azt is mondhatnám, hogy zűrzavarban van. Ezt NEM lehet megspórolni!!! Egy jó csapattal szárnyal a vállalat, mindenki jól érzi magát, és fordítva. Ahol nem tudatosan építik a csapatot, ott küszködés van és rossz hangulat.
Marten tréningje kiváló arra, hogy a vezetők és a csapat minden tagja, többet tudjon meg az emberi viselkedés hátteréről. Csodálatos látni, ahogy az ügyfeleink egyre képzettebbek, egyre tudatosabbak lesznek személyzeti téren is, és megszabadulnak a személyzet „káros hatásaitól”. A legszebb, amikor egy ügyfél azzal jön, hogy „Ismét imádok bejárni a cégembe!” Na, akkor mi ünneplünk.

Mit üzensz a Performia partnereknek az első negyedévre?

Hidd el, meg lehet csinálni, és Te is képes vagy rá. Neked is jár az az öröm és szabadság, amiért valamikor elkezdted a cégedet csinálni, vagy a vezetői posztodat kreálni.
Nem vagy egyedül. Mi készen állunk! Várunk szeretettel, „Építsd Fel A Csapatod!” Mi segítünk!

Köszönjük, Szilvi!

Csermák Ágnes
személyzetfelvételi specialista