Vannak olyan cégvezetők, akik azt állítják, hogy nincs elég pénzük ahhoz, hogy meg kelljen tervezni ez ügyben bármit is. Ha bejön a pénz, elköltik a kifizetendő számláikra, pont. Miért bajlódnának a tervezéssel?

Az első jele annak, hogy ez a megközelítés rossz, az az, hogy ezek az emberek már évek óta ebben a helyzetben vannak. Több pénzt kell csinálniuk, de nincs pénzük promócióra, marketingre, PR-ra vagy arra, hogy olyan befektetéseket csináljanak, amik növelnék a bevételüket.

Számukra ez a 22-es csapdája

Amit ők nem tudnak, hogy ha úgy kontrollálja az ember a pénzét, hogy a megfelelő helyekre fektet be, gondolva a jövőre – és megbizonyosodik arról, hogy a múlt ne húzza le -, akkor ennek egészen hihetetlen eredményei lehetnek!

Néhányan nagyon szeretik a kölcsönöket például. Talán még hitelt is felvettek, hogy elindíthassák vállalkozásaikat. És egyszerűen utálják, ha van saját pénzük.

Szóval ahelyett, hogy a cégük jövőjébe fektetnének be, bebiztosítva ezzel, hogy életképes és bőséges legyen az, inkább azokért a dolgokért fizetnek, amikért később is kell majd. Minden centet arra költenek ezután, hogy az adósságaikat fizessék. Minden megtakarított pénz az adósságokat, a kölcsönöket, az alkalmazottak fizetését és csak a legszükségesebb minimális dolgok megvásárlását jelenti nekik, hogy egyáltalán fennmaradhassanak.

Starting-a-business-with-no-money-isnt-possible-right-690x350

Néha még saját magukat sem fizetik meg

A bevételük egyáltalán nincs allokálva a promócióra és a marketingakciókra, amelyek épp hogy több vásárlót vonzanának. Semmi sincs befektetve felszerelésbe vagy alapanyagba, ami elősegítené, hogy jobb, kívánatosabb termékeket tudjanak gyártani. Nincs erőfeszítés annak érdekében, hogy javítsák a kiszállítást vagy az ügyfélszolgálatot azért, hogy megtarthassák a már meglévő ügyfeleiket, és ők ajánlhassák a céget másoknak. Végül természetesen arra sincs pénz, hogy jó béreket fizethessenek, hogy vonzzák a hatékony munkaerőt, akik tudják mit csinálnak és jól is végzik azt.

Hogyan fektetsz pénzt a vállalkozásodba, ha nincs megtakarításod?

Nem nehéz belátni, hogy nem tudsz úgy vállalkozást vinni, hogy ne fektess be annak érdekében, hogy terjeszkedhessen vagy javulhasson, elvárva azt, hogy ne szenvedjen éveken, évtizedeken át. Ezt nem nehéz belátni.

Miért nem változtatják meg az emberek a nézőpontjukat és költenek másra is? A legtöbbjük egyszerűen nem is tud ezekről a dolgokról. Nem látják, hogyan költhetnének marketingre, amikor a számlákat kéne befizetni. És ez érthető.

De van mód, hogy megoldjuk ezt. Van mód kikerülni a 22-es csapdájából.

Ezt tudhatod meg Marten Runow előadásából, a pénzről tabuk nélkül szemináriumon. Gyere el, és erősítsd meg pénzügyi stabilitásod!

Marten_Runow