Ma már a fluktuáció annyira átlagos jelenség, hogy szinte ez a természetes. Azonban minél régebb óta szenvedsz vele, annál inkább kilátástalannak, és idegtépőnek érzed a problémát. A cégvezetők görcsösen próbálják megtartani az alkalmazottakat, de a megfelelő módszerek nélkül minden erőfeszítésünk hiábavaló. Cikkünkben feltárjuk előtted az okokat, hogy miért nem megy.
Mindenki egy álmot kerget
Egy mai, modern munkavállaló egészen mást vár el egy munkahelytől, mint korábban. Nem csak a kellemes, barátságos munkakörnyezet lett alapelvárás, olyan modern eszmékkel, mint a kutyabarát munkahely, vagy a közös reggelik. Az emberek olyan helyet keresnek, ahol megvalósíthatják önmagukat, ahol jól érezhetik magukat minden nap, munka közben is. Gondolj csak bele, ma már az álláskereső portálok nevéből is ez a trend köszön vissza, mint például a Dreamjobs, azaz álommunkák.
Mindehhez nagyon nehezen tudnak alkalmazkodni a KKV szektor résztvevői, hiszen az új struktúrájú munkahely megvalósításához hiányoznak az elméleti módszerek, és a gyakorlati eszközök is. Ez a jelenség két szempontból is befolyásolja a csapatod. Egyrészt nehezebben tudsz toborozni, másrészt könnyebben tudják elcsábítani már meglévő alkalmazottaidat.
Megszoksz vagy megszöksz
A fentieken kívül általános probléma ügyfeleink körében, hogy ahogy fejlődik a cég, és bővül a csapat, úgy lesz egyre nehezebb a cégvezetőnek megtartania a kezében a gyeplőt, és fenntartani az irányítását a cég morálja felett. Márpedig ha a csapat nem jó, és így a cég általánosságban vett morálja nem jó, akkor hiába toborzol, és találod meg a jó munkaerőt, összességében a cégben uralkodó morál lesz a döntő mindig, ami magával sodorja az új munkaerőt is. Az új, tettre kész alkalmazott az ellenállásba ütközve vagy továbbáll, vagy lesüllyed a csapat szintjére. Az a szintű szervezettség, amit a nagyobb csapat igényelne, a kapacitáshiány miatt elmarad, így a cégvezető teljesen elveszíti az irányítást, ami gátolja a cég további fejlődését.
Alapjaiban kell tehát megváltoztatni a cég morálját, és HR politikáját, megtalálni valamit, ami a céget egy eszmévé – a vezető és alkalmazott céljai elérésének közös eszközévé varázsolja. Meg kell találni a hiányzó összetevőt!
Ebben segítünk neked A HIÁNYZÓ ÖSSZETEVŐ >> tréningünkön! Megtudhatod mi hiányzik a cégedből, és azt is megmutatjuk, hogyan pótolhatod!
Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd Fel A Csapatod!