Talán egyetlen cégvezetőnek sem kell bemutatni azt a helyzetet, amikor a cég feje napi 10-12 órát dolgozik, hogy megoldja a személyzet által hozott problémákat, és még a nyaralás alatt is a céges telefonokat intézi. Hogyan tudsz ettől a tehertől megszabadulni vezetőként?
Az egyik megoldás manapság nagyon népszerű lett: a cég eladása. Sok esetben persze indokolt, de egyfajta menekvésként is felfogható. Az ember megszabadul attól, amivel nem bírt. Plusz, ha igazán jó pénzt akarsz kapni a cégedért, akkor először rendbe kell szedned, átláthatóvá és egyértelműen nyereségessé tenni. Mire ezzel elkészültél, már nem is akarod eladni. 🙂
Hogyan lesz szabad a vezető? Hogyan nem teher, hanem segítség a személyzet?
Amikor tulajdonosként létrehozol egy vállalkozást, nem azért csinálod, mert évtizedekig hullafáradtra akarod robotolni magad benne. Hanem azért, mert nagyobb szabadságról álmodsz, szeretnél a magad ura lenni, szabadon gazdálkodni az időddel, elmenni néha moziba, színházba, képzésekre, és persze szeretnél több pénzt keresni. Minőségibb életet akarsz, és közben önálló lenni.
Belefogsz, és megtapasztalod, hogy rengeteg munkád van, viszont sokkal kevesebb időd, mint amikor Te is egy voltál a személyzet soraiból. Ez az elején természetes, a gond az, ha az idő folyamán nem csökkennek a terhek, hanem nőnek. Már az esélyét sem látod annak, hogy ez hogy lehetne jobb…
Ilyenkor meg tudnak keseredni a vezetők. Csalódottak, mert nem erre vágytak. És akkor még ott vannak az alkalmazottak is, akik segítség helyett gyakran inkább fizetett ellenségek.
Mi hiányzik ilyenkor a cégből?
A vezetői gárda, a menedzsment, a vezetői réteg. Vagy akárhogy is nevezzük, a személyzetnek az a része, aki felelősséget vállal egy-egy területért, és irányítja a saját csoportját.
A legfontosabb ezekből a HR. Miért? Mert a személyzeti terület képez hidat a cégvezető álmai és a megvalósulás között. Bizony, a HR feladata, hogy a cégvezető elképzelésének megfelelő ütemezésben kompetens emberekkel töltse fel a céget. Magyarul, mindig legyen a helyén az az ember, akire szükségünk van, és tudja önállóan, profin ellátni az összes feladatát.
Ha a rengeteg feladatod közül ezt az egyet át tudod adni egy hozzáértő, lelkes embernek, akkor a személyzeti problémák nagy részétől meg is szabadultál. Viszont arra figyelj, hogy átadni csak úgy tudod a területet, ha értesz hozzá. Ezért jönnek hozzánk a vezetők és HR-eseik párban tanulni. Ezt tette Dr. Lenkei Gábor is, tapasztalatairól itt olvashatsz.
Így lehetsz nyugodt afelől, hogy jó kezekben hagytad a céged legfontosabb területét, és bármikor rá tudsz nézni szakértő szemmel, hogy minden rendben van-e. Nagy lépés ez a szabadság felé!
Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd Fel A Csapatod!
A január 22-ei Performia Vezetői Klubon most három előadóval is várunk, mert szeretjük erősen kezdeni az évet! Nézd meg az izgalmas programot itt: Személyzeti tippek a PVK-n>