Hát most végre újra itthon vagyok az egy hónapos floridai tanulmányút után! Édes a viszontlátás. 🙂

Főként képződni mentem, és nem annyira napozni. De azért elég idő volt ez arra, hogy kedvenc közös témánkkal, a személyzetkezeléssel, csapatépítéssel kapcsolatban is értékes helyszíni tapasztalatokat szerezzek.

Az utam jellegéből adódóan főként kereskedelmi dolgozókkal volt alkalmam találkozni, de általánosabban is érvényes a megállapítás: a személyzet mindenütt rendkívül, feltűnően kedves.

Ami persze sokkal kellemesebb az ügyfélnek is. De nem csak! Hiszen igazi nyertes-nyertes játszma ez, egy önépítő pozitív spirál. Mert az alkalmazottnak is sokkal könnyebb és méltóbb ez így…

Gondoljunk csak bele: mennyivel könnyebb így eltölteni az időt, és mennyivel boldogabbak ezek a munkavállalók, akik remek hangulatban és a (saját maguk által is teremtett) értelemmel és derűvel teli környezetben mozoghatnak.

Közhelyszámba megy, hogy a munkahelyünkön több időt töltünk ébren, tudatosan, mint akár otthon. Ezért nagyon nem mindegy, hogy az az idő miként telik el. Vontatottan és szájhúzósan, vagy lendületben és lelkesen?
 

Egy kis kellemes „kultúrsokk”

Hát itt tényleg levonták az ésszerű következtetést, és az utóbbira szavaztak. Meg is látszik azon a legnagyobb kulturális különbségen, ami jellemzi az itteni dolgozókat. Az előzékenység és a segítőkészség kultúráján, amely teljesen áthatja az ottani légkört.

Az alapelv és a követelmények szintjén van mindez megalapozva. A munkaadók részéről ugyanis alapkövetelmény, amire figyelnek, és amit pontosan be is tartatnak, hogy azok, akik képviselik a márkánkat, a brandhez és a céghez mindenben méltón tegyék.

Ennek egyik legérdekesebb, szinte megdöbbentő folyománya az általános jelenség, amit érdemes lenne itthon is megtanulnunk, átvennünk a napfényes Floridának arról a vidékéről, ahol megfordultam. Éspedig: teljesen mindegy, hogy valaki milyen poszton van – lehet, hogy a kávéautomatát tölti fel, és lehet, hogy kertet gyomlál, de ugyanúgy akár a vezérigazgató is –, a maga dolgát úgy csinálja, mintha a bolygó sorsa múlna rajta.

Hiszen valóban ezen múlik a mi világunk! Azon igényességen és a felelősségen, amelyet érte mindannyian a magunk helyén viselünk.

Hát ezt a tanulságot itt nagyon értik, és a magukévá tették. Teljes mértékben közössé van téve, tudatosítva van a CÉL a személyzet minden tagjában. Ebből a szempontból nincs is köztük különbség, hogy valaki mennyire „kicsi” vagy „nagy”, és mennyire „fent” vagy esetleg „lennebb” helyezkedik el a rendszerben.

Mi a titka? Minden munkatárs tisztában van vele, hogy az ő személyes munkája létfontosságú és elengedhetetlen a dolgok megfelelő menetéhez. Csökkentené az általa képviselt márka minőségét, végső soron a brand által képviselt küldetés árulója lenne, ha nem így csinálná.
 

Utópia, elérhetetlen eszmény? Ugyan, dehogy!

Nem lepődnék meg, ha ezen a ponton valaki egy kicsit soknak is érezné a beszámolómat. Hiszen nálunk nem igazán divat a lelkesedés. Mi több, néha meg is mosolyogjuk az elkötelezettséget.

Csakhogy emiatt nem egyszer sokkal alább is adjuk a kelleténél… a saját kárunkra!

Szóval nyugodtan hiheti bárki azt, hogy mindez idealisztikus, elérhetetlen álom. Csakhogy én egy hónapon keresztül megéltem és élveztem ezt. 🙂

Nincs benne semmi ördöngösség. Egyszerűen arról van szó, hogy akkor, ha egy szervezet jól van működtetve, és ha tiszták az irányelvek, sőt, azokat következetesen be is tartják, hát akkor a határ a csillagos ég!

Mi kell ehhez? Pontosan az, amivel mi a Performiánál foglalkozunk. Ki kell tudni választani a jó embereket, és meg kell tanítani őket mindenre, amitől jól működik a szervezet.

Teljesen tiszta és biztos ez a képlet. Egy ilyen csapatban, a közös cél tudatában lehet igazán látványosan teljesíteni, ahol az elveket ismerik, betartják és be is tartatják. És persze nem csak a főnök a beosztottal, ha a munkatársak egymással is! És ez nagy különbség!

Ennek egyik feltétele persze a magas szintű vezetői kommunikáció, amiről itt tudhatsz meg többet, ha még hatékonyabb szeretnél lenni a magad vezetői posztján.

De még ez se minden! A további tapasztalataimról a következő cikkekben olvashatsz.
 
 

Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd Fel A Csapatod!