Ma olyan dolgokról lesz szó, ami elsősorban a tősgyökeres Performia ügyfeleknek fontos, de azért igyekszünk úgy elmondani, hogy mindenkinek érthető és érdekes legyen.

Mostanában azt látjuk, hogy ha egy cégnél a jelölteket értékelő teszt felhasználása csökken, annak mindig van oka, és ritkán az, hogy nem keresnek új embert a cégbe. De akkor mi?

Általában az idő elteltével egyes elemek elmaradnak, vagy a folyamatba belekerülnek olyan emberek, akik nem kaptak képzést, például vezetők, akik nem HR-sek, csak mellesleg a személyzetkiválasztást is csinálják.

Minderről pedig a réteskészítés jutott eszembe. Miért? Mindjárt meglátod.

A mesterségek apró részletei

Gyerekkoromban a nagymamám tanított minket a húgommal rétest sütni. Ahogy sok más nagymama, idős korában ő is mindig halni készült, mi meg ugrattuk a húgommal, hogy nem mehet el addig, amíg nem tanította meg nekünk az összes családi receptet.

Hiszen csak a nagymamának volt meg az összes tudása, ami egy szakácskönyvben nincs leírva. Amikor a házi rétes receptjét tanította a nagymama, akkor a recepten túl az összes apróságot is megosztotta velünk. Hogy milyen lisztet, milyen arányban tegyél bele, szitáld át, honnan vedd a lisztet, hogyan tárold, pihentesd a tésztát, takard le konyharuhával, de ne azzal a műszálassal, hanem a vászonnal, amit tőlem kaptál… Amikor gyúrod a tésztát, akkor szeretettel csináld, gondolj bele, hogy a család, hogy fogja majd majszolni, attól lesz olyan, amilyen senki másé. Úgy beszélt a tésztáról, mintha élőlény lenne. Minden mesterségnek megvannak a fogásai.

Annyiféle rétessel várt minket, ahány a családtagoknak a kedvence volt. Ő látta vendégül a családot, és mindenkinek meg kellett találni a kedvencét. Pontosan tudta, hogy a tökös-mákost a kisebbik lányának készíti, a meggyes-túróst pedig a vejének. Tésztanyújtás közben rájuk gondolt, ettől lett utánozhatatlan a nagymama rétese.

A kiválasztás is ilyen Mesterség

A személyzetkiválasztásnál is pont így van. Hiszen nem csak munkaerőt, hanem egy új barátot, egy új családtagot keresünk, akivel éveken át együtt fogunk küzdeni.

Nem lehet csak a technikákkal dolgozni, kell hozzá a szeretet is, és az apró fogások.

Amikor egy ügyfél megtanulja nálunk a személyzetfelvételt, az elején remekül csinálja, majd pár hónap múlva itt-ott sántítani a folyamat.

Ezért döntöttünk úgy, hogy betesszük a folyamatba a minőségbiztosítási interjút

Imádják az emberek, hogy le lett porolva a tudásuk, van valaki, akivel meg lehet beszélni a tapasztalatokat és a konkrét eseteket.

A cégben nincs más, akivel ezt szakszerűen meg tudja tárgyalni a vezető. Ezért felvállaltuk mi.

Sokszor csak azért nem látjuk a hibát, mert benne vagyunk a dolog közepén. Mi kívülről meg tudjuk nézni, hogy mi hiányzott, mi ment félre. Például megnézzük a statisztikákat, hogy hány munkatársat kerestek, mennyi idő alatt tudták betölteni a helyet, mekkora a fluktuáció, mennyi idő múlva megy el egy új munkatárs. Hiszen, ha egy hónapon belül megy el valaki, akkor a kiválasztási folyamatban volta a hiba, ha három hónap környékén, akkor is lehet a kiválasztással a gond, de az is lehet, hogy a képzésben van javítandó. Ha fél-egy év múlva, akkor a személyzetkezeléssel akad probléma.

Áginak köszönhetően fantasztikusan sikerültek a minőségbiztosítási interjúk!

Felismerések vannak, megkönnyebbülés, új lendület

A mi személyzetfelvételi statisztikánk 95%-os megtartási arány egy év tekintetében. Ha mi erre képesek vagyunk, akkor az ügyfeleink is meg tudják csinálni, mert minden tudást átadunk, ami kell hozzá.

A jövő héten részletesen leírjuk, mit lehet tudni erről a segítő interjúról, és milyen élmények születtek eddig róla. Ha már most úgy érzed, hogy szükséged van rá, akkor írj gyorsan az acsermak@performia.hu címre egy időpontért!

Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd fel a csapatod!

A képek forrása: Fortepan és Cookta