A múlt héten csapatostul felkerekedtünk, hogy részt vegyünk a 6. Országos Cégvezetői Csúcskonferencián. Ez egy 250 fős rendezvény volt, amit a Seminar Consulting szervezett. Az előadók fele trénerekből, konzulensekből állt, a másik fele pedig cégvezető volt, a konzulensek ügyfelei. Központi témának a munkaerő problémát választották szervező barátaink, nem véletlen, hiszen ez a problémakör foglalkoztatja leginkább a vezetőket az utóbbi időben.

Milyen tanulságai voltak a konferenciának? Hogy éreztük magunkat? Mit tudunk ebből átadni Neked? Erről lesz szó a továbbiakban.
 

Jé, ezt a konferenciát nekünk szervezték!

Bár ismertük a programot, mégis kellemes élményként konstatáltuk a helyszínen, hogy a Csúcskonferencián az ügyfél előadók túlnyomó többsége Performia ügyfél. Ehhez azt kell tudni, hogy olyan cégek vezetői kaptak meghívást, akik már megoldották a munkaerő problémát. Így egész érthető, hogy nem véletlen a sok Performia ügyfél jelenléte. 🙂
Egy új értékesítési kolléga is ott volt velünk a Csúcskonferencián, és amikor a sokadik vendégelőadó, cégvezető mondta el, hogy mit köszönhet a Performiának, akkor mondtam neki, hogy “Na, ez az, amit csinálunk!” Pontosan mit? Megváltoztatjuk a helyzetet a cégben, mert a személyzettel foglalkozunk A-tól Z-ig. De ezt Gyurász Zoli fogalmazta meg a legszebben. Az ő cégénél a kiinduló helyzet az óriási fluktuáció volt. A közös munka után pedig ezt mondta:
Fantasztikus csapatom van. Nagyon szeretem őket! 🙂” Gyurász Zoltán, Cégvezető, Deltanet


 

Hogyan csináld utána?

Amikor egy vállalkozó vagy egy kinevezett vezető elkezdte a munkáját, akkor ő szakember volt. A cég sikere pedig azon múlt, hogy szakemberként mennyire jól végezte azt, amit végzett, például asztalosként mennyire szép szekrényeket készített. De aztán vezetőként már más lett a feladata, a sikere nem azon múlt többé, hogy ő szakemberként mennyire hatékony, hanem azon, hogy az emberei mennyire képesek elvégezni pontosan, időre és magas minőségben a munkát. Ezért a hatékonyságért a cég első számú vezetője a felelős, és persze a közvetlen felettesek. Minél nagyobb a cég, minél többen dolgoznak benne, annál inkább az emberekről kell, hogy szóljon a vezető munkája. Na, ezen a ponton szoktak megfenekleni a vezetők.
Ráadásul ehhez még hozzájön a mostani munkaerőpiaci helyzet is. Hogy folyton azon kell gondolkodni, hogy honnan vegyek ehhez embert? Ezért végképp elakadnak a cégvezetők.
Ekkor jön a küszködés, ami évekig is eltarthat.
 

Jönnek hozzád vagy mennek el tőled a jó szakemberek?

Ahogy pár hete is írtuk cikkünkben, a munkaerő keresések 80%-a amiatt van, hogy pótolni kell a hiányzó munkaerőt. Új embert kell keresni, mert különben nem tudjuk leszolgáltatni a munkát, vagy csak stressz és túlterheltség árán. Szintén elkerülhetetlen, hogy hibázni fognak a munkatársak ilyen hangulatban. Plusz, az is rányomja a bélyegét a közhangulatra, amikor látják a kollégák, hogy mennek el a cégtől a munkatársak. Ilyenkor beindulhat egy elvándorlási folyamat, mert könnyebben mennek el a többiek is, ha valaki megindul. Hogy még szomorúbb legyen a kép, sajnos az a helyzet, hogy sokszor a gyengébben maradnak a cégnél.

Egy biztos, a legjobbak vagy Nálad dolgoznak vagy a konkurenciánál. Mi abban segítünk, hogy Nálad dolgozzanak a szorgalmas szakemberek, ne a versenytársadnál. És persze, fontos, hogy meg is tudd őket tartani.
 

Mi a jótanácsunk?

6 cégvezető előadó mesélte el a Csúcskonferencián, hogy korábban voltak problémái a csapatépítéssel, de mára már nincsenek. Mi a közös bennük?

A folyamat mindenkinél a következő volt:

1. Első lépésben kiszűrte a visszahúzó erőket a cégéből a vezető. Ez nagyon fontos, mert romboló emberek mellé hiába teszel be jó munkatársat, mert vagy elmegy vagy nem tudja hozni a legjobb formáját. Ezt személyzetátvilágítással lehet megoldani. Kisebb cégeknél a teljes csapatot leteszteltük, nagyobbaknál csak a menedzsmentet.
Azzal, hogy kiszűrjük a visszahúzó elemeket, egyben meg is védjük a lelkiismeretes dolgozókat.

2. Második lépésben kiképeztük a vezetőket. Nem csak HR adatokat adtunk nekik, hanem vezetési ismereteket, tudást az emberek megértéséhez és kezeléséhez. Megértették, mi áll az emberi viselkedés hátterében. Felkészültek az új munkatársak felvételére és megtartására. Megtanulták, hogyan vonzzanak be igazán jó embereket, hogyan nyerjék meg őket hosszú távra.

3. Végül felvették azokat az embereket, akikre valóban szükségük van, akikkel együtt tudnak dolgozni csapatként. Velük már lehet fejleszteni a céget, együtt húzni a szekeret.

Ezeknél a cégeknél már nem a toborzáson és a személyzeti problémákon van a figyelem, hanem a termelésen és a jövőn. Amíg nincs rendben a csapat, addig a vezetőnek mindig hátrafelé kell nézni, hogy biztosan minden rendben megy-e. Így nem lehet fejlődni, hiába rengeteget dolgozik a vezető. Ettől érzik magukat fáradtnak a vezetők.
Pedig meg lehet csinálni ezt a három lépést, minden cég képes rá. Aki végigjárja az utat, az megéli az élményt, hogy végre szabad lehet.

Ez a megváltoztatott állapot a cégben a Performia terméke.

Ne feledd:
– Világítsd át a csapatod!
– Képződj ki a személyzet és a toborzás témájából!
– Töltsd fel a cégedet igazán értékes, termelő emberekkel!
 
Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd Fel A Csapatod!
 
Még nem vettél részt az Új toborzási módszerek előadásunkon?

Ez a véleményük róla a korábbi résztvevőknek:

Nagyon jól összeszedett anyag megismerése a toborzási problémák fényében.
Hasznos, emészthető előadás volt!
Szabó-Herman Zita/EURO-Matic Kft.

Gyakorlatias, kézzel fogható válaszok. Új iránymutatás a személyzetfelvételben.
Aulich Anett/Magyarországi Hangszórógyártó Kft.-HR vezető

Nagyon sok hasznos dolgot tudtam meg ebben a pár órában, minden tetszett.
Tóth Dominika/ Magyarországi Hangszórógyártó Kft.