Pontosan fején találja a szöget a Portfolio munkaügyi cikke, amely rögtön a lecsó közepébe csap:
 

Az új toborzás a megtartás!

A portálnak interjút adó Barathi Tamás egyrészt arra mutat rá, hogy mindinkább kezd elterjedni az a bölcsesség, miszerint az új toborzás a megtartás – és ez tényleg igaz. Hiszen sokkal könnyebb eleve nem elveszíteni a jó munkaerőt, akivel hosszú távon szeretnénk együtt dolgozni, mint folyton újat keresni helyette.

Az előszűréssel, az interjúztatással, egyebekkel olyan értékes órák mennek el, amelyeket valódi értéket teremtő munkára használhatna fel mind a cégvezető, mind pedig a cégnél maradó alkalmazott, akinek a posztjára nem kell új jelöltet keresgélni.

De akkor is, ha a jelenlegi munkaerőpiaci válság közepette tényleg a megtartás lett az új toborzás, a valós gyakorlat a Potfolióban közölt beszélgetés szerint az, hogy az interjún „lehazudják neki a csillagokat az égről. Aztán a jelentkező nagyot koppan, mert nemhogy az első napon, még utána sem nagyon érzi, hogy ő igenis fontos tagja a csapatnak” – és ezáltal az állásinterjún festett mennyországból a mélységekbe zuhan.

Akárcsak a toborzás és a megtartás, a cég belső PR-jére is épülő „munkáltatói márkaépítés” (employer branding) szintén rengeteget fejlődött az elmúlt években. De mindeddig – Barathi Tamás interjúja alapján is – elsősorban toborzás fókuszú volt. A cégvezetők úgy gondolkodtak, hogy a legjobb lenne minél több embert minél gyorsabban elérni, hogy a folyton beáramló munkaerő által ellensúlyozzuk az elkerülhetetlennek gondolt fluktuációt.

De vajon mi lenne, ha a másik oldalról erősítenénk inkább a céget? Mert bizony erre is van lehetőség. Épp ezért jön hamarosan Magyarországra Marten Runow, hogy a jó munkaerő megtartásáról tartson tréninget. Ez a megközelítés fordulatot hoz az eddigi munkáltatói gondolkodásmódhoz képest.
 

Ha megtartod a legjobbakat, nem kell toboroznod…

Alapvetően ilyen egyszerű a megoldás. Ha a céged még jobb légkörű, szerethetőbb és hitelesebb, akkor – a szemlézett cikk szavaival élve – nem szükséges többé olyan nagy összegekkel nyomatékosítani az interjún se azt, hogy igenis jó dolog, és megéri itt dolgozni. Éreztetni tudod az alkalmazottal azt, hogy igenis fontos része a csapatnak, és ettől jobban fogja érezni magát, és jobban is fog dolgozni.

Ehhez azonban kellenek a megbízható válaszok azokra a kérdésekre, amikről Marten Runow Hogyan tartsd meg a jó munkaerőt? tréningjén lesz szó.

Milyen is igazából a jó céges légkör? Az, amit élvezettel szívunk magunkba, mert erőt ad a mindennapokban? Hogyan lehet ilyent kialakítani? Hogyan kell kommunikálni vezetőként ahhoz, hogy tartósan meglegyen cégünkben ez a hangulat?

Miként lehet motiválni – nem csak pénzzel, hiszen úgy „könnyű”, és bárki tud? Hogyan lehet állandóan parázson tartani a lelkesedést, és a célra összpontosítani a tekintetünket – egységesen, csapatként – úgy, hogy többet érjünk el csapatunkkal, mint valaha?

Ha valaha is foglalkoztattak ezek a kérdések, és toborzás helyett jobban szeretnéd inkább megtartani a jó munkaerőt, akkor ezen a képzésen van a helyed, ahol megtudhatod, miként tartsd meg a jó munkaerőt!
 
 
Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd Fel A Csapatod!