Vannak cégvezetők, akikkel mernek kommunikálni a munkatársak, míg vannak, akiktől rettegnek. És vannak olyan vezetők, akiket tisztelnek a kollégáik, és zokszó nélkül elvégzik a kiadott feladatokat, míg másoknak csak muszájból teljesítenek. Mi lehet a különbség? Nézzük meg!
A tekintélyelvű és az anyámasszony katonája
Ez jól láthatóan a két véglet. Vannak, akik annyira óvatosan adják ki az utasításokat, hogy szinte „bocsánatot kérnek” a kollégáktól azért, mert dolgozni kell. Ebben az esetben kérdéses, hogy ki a főnök, és ki a beosztott.
De vajon miért viselkedik így egy vezető? Talán azért, mert volt pár félresikerült kommunikációja a múltban, és emiatt óvatosabb? Lehet. De mi lesz az ilyen vezetővel? Felfalják a farkasok…
És itt van a tekintélyelvű esete, akit pedig egyáltalán nem érdekel, hogy megbánt-e bárkit azzal, ha épp lekezelő. Az ilyen vezető kiadja a feladatot, nem érdekli, hogy egyetértenek-e vele a kollégák vagy sem, és csodálkozik, hogy ha egy hét múlva még nincs kész. Majd jól lehurrogja a csapatot, ami után legjobb esetben is csak félelemből fogják megcsinálni, amit kért.
Egyik eset sem nyerő!
Az igazán sikeres cégvezető egyik ismérve
Mit gondolsz, azok a cégvezetők, akiknek remek csapatuk van, nem tudnak szigorúak lenni? Dehogy nem! Csupán nem felejtenek el barátságosnak lenni, emberségesen kommunikálni, és figyelembe venni, hogy a munkatársai nem gépek.
Ha alaposan megfigyeled, akkor láthatod, hogy a valóban sikeres emberek és vezetők igazán jók a kommunikációban. A kommunikáció a kapcsolatépítés alapja, és a végső próbája az, hogy eléred-e a célodat vele. Mindezt úgy, hogy ne okozz a másik félnél se fejfájást, s
e zaklatottságot, és mégis meg tudd szerezni vele a hajlandóságát. Félelemből is el lehet érni, hogy megcsinálják azt, amit kérsz, de ez garantáltan csak egy ideig fog működni. Mi pedig hosszútávban gondolkozunk.
Tehát ne feledd! Akkor érted el a célod a kommunikációval, ha megszerezted a hajlandóságot, és el van végezve a feladat. Ha bármelyik hiányzik, akkor ott nem volt valódi kommunikáció.