Régóta ismert igazság, hogy minden szervezet annyira élő, amennyire képes kommunikálni a környezetével. Ez ma fokozottabban igaz. Ha túl akarunk élni, akkor egyszerűen kommunikálnunk kell a körülöttünk lévő világgal. Benne kell maradnunk az ügyfeleink és a beszállítóink fejében is és folyamatosan hírt kell adnunk magunkról, hogy létezünk.
Az viszont egészen biztos, hogy most mást és máshogy kell kommunikálnunk, mint eddig.
Mivel hívjam fel őket?
Ma a legfontosabb a segítség és az őszinte érdeklődés. Ha Te szolgáltató cég vagy, keresd fel a partnereidet és ne eladni próbálj meg nekik, hanem segíteni. Nézd meg, hogy mi az, amiben azonnal segítségre szorul és nyújtsd azt neki, ami égetően kell!
Kérdezd meg tőlük, hogyan érzik magukat, hogy vannak a munkatársaik, hogy van a családjuk. Legyél igazán érdeklődő és hagyd őket beszélni. Ez terápiás értékű lehet a számukra!
A jelenlegi helyzetben a segítségnyújtás lehet a leghatékonyabb kommunikáció, csináld!
Most a legkevésbé sem a problémákra és a megoldandó kérdésekre van szükségük a partnereinknek. Sokkal inkább arra, hogy valaki levegyen a vállukról abból a teherből, amit éppen cipelnek.
Pókerarc vagy lelkizés? Inkább az arany középút!
Légy nyugodtan Te is őszinte a saját helyzeteddel kapcsolatban. Nem kell átesni a ló túloldalára és egymás vállán sírni, de nyugodtan mond el, ha neked is vannak megoldandó problémáid. Ma az emberségességnek van itt az ideje és nem annak, hogy minden nehézség ellenére megjátsszuk, hogy nálunk minden rendben! Meglepő lesz a másik oldal reakciója, ezt hidd el nekem!
Emellett még segíthetsz is az ügyfelednek azzal, ha elmondod, hogy Te mivel küzdesz, mert lehet, hogy hasonló cipőben jár ő is, és együtt a beszélgetés során lehet, hogy kitaláltok közösen egy megoldást az adott szituációra. Sose tudhatod. A lényeg, hogy ne panaszáradat legyen, hanem nyílt és őszinte kommunikáció.
Ha így teszel és nem nullázod le a kommunikációt, hanem benne maradsz az ügyfeleid, beszállítóid fejében, akkor sokkal könnyebb lesz az újrakezdés is!
Sok sikert!