Történt már veled ilyen? Egy alkalmazott valahogy nem illik a képbe: nem elég gyors, nem olyan pontos, mint ahogy te elvárnád, nem jön ki másokkal, nem értik az instrukciókat és így tovább. Ezernyi módja van, hogy egy ilyen ember pokollá tegye a mindennapjaidat és lehúzza céged termelékenységét. Tudod, mikor jön el a pillanat, amikor ki kell rúgnod? És azt, hogy mikor kell megtartanod?

lazy_employee-300x299

Ahogy valószínűleg mindenki tudja: kirúgni valakit valószínűleg a legnehezebb dolog, amivel valaha is szembe kell nézned. Valójában sok cégvezető inkább megtart egy alkalmazottat annak ellenére, hogy már rég kiderült, a termelékenység csökkenése éppen amiatt van, hogy az ügyvezető nem akar kirúgni senkit. Végül is senki sem akar a „rossz fiú” lenni. Ráadásul néha összeomlik az illető élete.

De mi van, ha megmenthetnéd ezt az embert?

Az egyik legfontosabb dolog, ami meg kell jegyezned az alkalmazottaidról

A legtöbb ember próbálja a legjobbat nyújtani. A panaszok nagy része félreértésekből származik nem pedig helytelen vezetésből vagy irányításból.

Ha voltál már olyan helyzetben, ahol valaki félreértette a munkádat vagy utasításodat, akkor át tudod érezni egy alkalmazott helyzetét is. Minden éremnek két oldala van, és amíg nem hallottad mindegyiket, addig nincs meg az összes információ ahhoz, hogy meghozhasd a helyes döntést.

Ha úgy érzed, valaki problémákat okoz a cégedben, akkor tényleg mássz bele a dologba, nyomozd ki, hogy mi a helyzet. Nagyon ritka, amikor valaki tényleg gonosz vagy nehezen kezelhető. Nyomozd ki mi történik az alkalmazott szemszögéből, mielőtt cselekszel.

Szóval mikor rúghatsz ki valakit, és mikor tarthatod meg őket?

3 fajta személyzet van. Az egyikbe megéri időt fektetni, a másik kettőbe pedig nem. Melyek ezek?

-akik akarnak dolgozni, akik lelkesek
-akik nem akar dolgozni, lusták és nem ambiciózusak
-akik tényleg csak azért vannak ott, hogy problémákat okozzanak (szerencsére ezek az emberek nagyon ritkák)

És amíg 3 fajta dolgozó van, addig csak két megoldás:

-ha hajlandóak dolgozni, kommunikálj velük, értsd meg őket, és képezd őket
-ha nem akarnak dolgozni, akkor csak problémát fognak okozni, engedd el őket

Amennyiben problémáid lennének a személyzetkezelés terén, ajánlom figyelmedbe képzéseinket.