Őszintén a személyzetről: Mit tanultam a cégvezetésről a 9 hónap alatt?

 In Archivum

Ahogy múlt héten ígértem, elmesélem, hogyan sikerült a sok akadály ellenére mégis elutaznom tanulni. És persze megosztom azt is, mi kellett hozzá, hogy 9 hónapig nélkülem is szépen működjön a cég.

Tehát ott tartottunk, hogy meghoztuk a 100%-ig biztos döntést: elutazunk, megcsináljuk.
Olyan ez, mint a bungee jumping. Van egy pont, amikor fent állsz a magaslaton, és mindenki neked szurkol, hogy meg tudod csinálni, te meg közben rettegsz. Akkor összeszorítod az összes izmodat, megragadod a köteleket, veszel egy nagy levegőt és ugrasz.

A nagy döntés után még egy bomba robbant

Az utazás előtt még pár hetet itthon voltam, Marcsika bejelentette, amit akkor még nem tudott, amikor “elküldött”, hogy babát vár. Azt mondta, ne aggódjak, mert amire szül, én hazajövök. Megijedtem, mert azt ugye sosem lehet tudni, milyen lesz egy terhesség. Tud-e dolgozni tényleg, vagy rosszul lesz végig. Olyan határozott volt Marcsi, hogy egyszerűen eldöntöttük, ez egy jó terhesség lesz.

Hogyan lehet ennyi akadály mellett is elindulni?

A döntés mellett még az is kellett az induláshoz, hogy a felmerülő problémákat kezeljük, de ne adjunk nekik nagy figyelmet.
Aztán kellett hozzá, hogy a nunkatársak értsék a célt, hogy miért fontos számomra. Mivel eddig rengeteg törődést, figyelmet kaptak tőlem, és látták azt, hogy évekig képes vagyok 10-12 órát dolgozni, így ők is 100%-ig támogattak.
Kulcsfontosságú volt még az, hogy van egy olyan munkatársam, mint Marcsi, akiről biztosan tudtam, hogy mindent tud a cégről, amit én, és mindent meg fog tenni érte, hogy jól menjenek a dolgok. Legalább ugyanannyi, vagy még több erőfeszítéssel, mint ahogy én tenném.

Milyen volt távol lenni?

Megbeszéltük, hogy nem leszek benne a napi feladatokban. Az első hónapokban még statisztikát sem láttam. Egyetlen dolgot kaptam: az ügyfelek elégedett véleményeit. Miért? Hogy ne kezdjek el azon agyalni, hogy mi van a cégben.
Bizony, az első hónapokban lefelé mentek a statisztikát. Viszont azután szépen felvitték újra a munkatársak. Elérték, hogy a szolgáltatás tökéletesen menjen tovább. Sőt, kifejezetten dicsérték is őket az ügyfelek.

Végül a baba előbb megszületett, mint hogy én hazaérjek. Vele nem tudtuk megbeszélni, hogy hagyja még dolgozni az anyukáját. Akkor újra elkezdtem belefolyni a napi munkába, de már egy más minőségben irányítottam a céget, mint amikor otthon voltam.
Fontos, hogy el tudjunk távolodni a cégtől, mert olyankor teljesen másképp látjuk a stratégiát, a jövőt, a trendeket. Felülről nézed a folyamatokat, így rálátsz a történésekre. Ez azért hasznos, mert felülről egyszerűbbek a dolgok. Amikor benne vagyunk, akkor bonyolultnak tűnnek.

A 9 hónap távollét tanulsága

Leegyszerűsödött az életem. Felismertem, hogy mi magunk tesszük bonyolulttá a szituációkat. A dolgok nagyon-nagyon egyszerűek, amitől bonyolultnak tűnnek, azok mi magunk vagyunk. Lecsökkentettem a bonyolultságot.
Már sokkal kevesebb érzelemmel reagálok a helyzetekre. Persze nem lettem érzéketlen, viszont rájöttem, hogy az érzelem torzítja a valóságot. Sokkal egyszerűbben tudunk dönteni érzelemmentesen. Ha mégis megjelenik az érzelem egy probléma megoldása közben, akkor az mindig helyén van, és segíti a folyamatot, például lelkes vagyok.

Mit fogok változtatni vezetőként?

Ha megtettük azt a nagy lépést, hogy hónapokig távol vagyunk a cégtől, akkor nem azért jövünk vissza, hogy ott folytassuk, ahol abbahagytuk, igaz? Ránéztem arra, hogy mást kell csinálnom, hogy ezt a céget segítsem. Bármilyen jó vagy rossz ügyvezető vagyok, nekem nem ezt kell csinálnom. Ugyanis az ügyvezető soha nem lehet szabad, ő minimum 8 órában ott figyel a munkatársak és ügyfelek kommunikációjára. Folyton akcióban van, egy nyüzsgő, elfoglalt ember.
Nekem nem ez volt az elképzelésem, amikor céget csináltam. Imádok tanítani, és soha nem is akarom abbahagyni. Ha ezt összekötöm egy PR tevékenységgel, azaz különböző fórumokon megmutatom, hogy kik vagyunk és mit csinálunk, sokkal eredményesebben viszem előre a céget. Ha végre lenne időm könyvet írni, akkor ezzel a tevékenységgel jóval több bevételt tudnék termelni a cégnek, sokkal több munkát tudnék teremteni a munkatársaknak.

Így szabadabb életet alakíthatok ki, és még több célt elérhetek

Ez egy olyan játék, amiben mindenki jól jár. A munkatársaim számára kiadó lesz néhány magasabb pozíció, lesz egy jobb vezetőjük a személyemben, plusz egy stabilabb cégben dolgozhatnak. Jól járnak az ügyfelek is, mert folyamatosan tudjuk emelni a szolgáltatás színvonalát. Példát tudunk mutatni arra, milyen egy örömteli vállalkozás, vissza tudjuk adni a hitet a cégvezetőknek abban, hogy elérhetik a céljaikat a céggel.

Hogyan tudod vezetőként megvalósítani a nagy céljaidat?

Három kulcsa van a dolognak:
1. Kell, hogy higgyünk az álmainkban, és akarjuk megélni őket.
2. Merni kell dönteni, merni megcsinálni.
3. Kell egy csapat, akit támogat ebben.

Ahhoz, hogy ezt meg tudd csinálni, először jó vezetőnek kell lenned, így lesz nagybetűs Csapatod. Mert nagy álmokat csak támogató társakkal lehet megvalósítani.

Szeretnél még jobb vezetővé válni? A Jó vezetés művészete tréningen megkapod hozzá a segítséget. Egymástól függetlenül két résztvevő is azt mondta erről a képzésről: “Begépeltem a jegyzetemet, azóta ez a vezetői Bibliám”.

Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd fel a csapatod!

Recent Posts
0