Őszintén a személyzetről: Hogyan veszítsünk el egy jó munkatársat 10 nap alatt?

 In Egyéb

Csak úgy szorgoskodnak a képzett kollégák a cégben, és már nem tudsz velük mit kezdeni?
Egy percet se aggódj, van 10 ötletünk rá, hogyan szabadulj meg tőlük! Minden nap használj fel legalább egyet, és 10 nap alatt nyoma sem lesz a jó embereknek a vállalkozásodban.
Kezdhetjük?

1. Eleve úgy vedd fel, hogy még nem találtad ki, mi lesz a feladata.
Mindenképp úgy kezd a személyzetfelvételt, hogy semmi elképzelésed nincs, kit akarsz felvenni a cégbe és mit fog csinálni. Az a legjobb, ha abban sem vagy biztos, hogy akarsz-e egyáltalán munkatársat. Fő a bizonytalanság!

2. Adj fel pontosan olyan álláshirdetést, mint mások!
Amikor már jól elbizonytalanodtál abban, hogy kit szeretnél megtalálni, és fogalmad sincs, mi lesz a munkaköre, jöhet a következő lépés. Csinálj egy totál sablonos hirdetést, hogy ne vegyék észre a többi között az állást keresők. Természetesen legyenek teljesíthetetlen elvárásaid, amiket beleírhatsz, különben még a végén valaki jelentkezik.

3. A szimpátia alapján válaszd ki a jelöltet, illetve a fényképe is sokat segít a döntésben.
Válaszd ki az új munkatársadat az alapján, hogy ki szimpi elsőre. Szép a cipője? Jó a haja? Ő kell neked!
Segít, ha eleve fénykép alapján hívod be interjúra a jelölteket. Hidd el, ők is azt szeretnék, ha a főnökük a külsőjük alapján döntene róluk.

4. Bánj velük lekezelően!
Nagyon fontos, hogy már az interjúztatás alatt, és később a mindennapokban is lekezelően bánj a munkatársaiddal. Ők nem ugyanolyan emberek, mint Te, hiszen Neked dolgoznak. Ez azt jelenti, hogy alattad vannak, tehát úgy bánsz velük, ahogy akarsz. Színtiszta logika.
Ha csak egy pontot követsz a tízből, ez legyen az!

5. Csak annyi fizetést adj nekik, hogy aggódniuk kelljen a megélhetéséért.
Oké, most már nagyon jól állsz, hogy elveszítsd a megfelelő munkaerőt. De nem kockáztathatunk, biztosra kell menni. Ennek érdekében adj olyan alacsony fizetést, hogy a beosztottaknak minden nap a megélhetésért kelljen aggódniuk. Így nem tudnak majd koncentrálni a munkára, és ettől bűntudatuk lesz. Megérdemlik, ha még 4 nap alatt nem léptek le…

6. Amikor megérkezik egy munkatárs a céghez, rögtön dobd be a mélyvízbe.
Lesznek olyanok, akik még mindig bírják, úgyhogy húzzunk bele! Amikor egy új embert veszel fel, érdemes azonnal bedobni a mély vízbe. Hogyan? Add át neki szóban elhadarva azt a tudást, amit Te 15 év alatt szereztél meg. Ezután passzolhatod is neki a feladatokat, hogy ki se látsszon alóluk.
Figyeld, ahogy egyre gondterheltebb lesz az arca, ekkor tudod, hogy kipipáltad a 6-os pontot.

7. Értékeld le mások előtt!
Ha elárasztottad információkkal és feladatokkal az új embert, remekül előkészítetted a kegyelemdöfésre. Itt az ideje leértékelni mások előtt. Minél nagyobb közönséged van hozzá, annál jobb! Így csináld: keress egy vagy több dolgot, amit elrontott. Szidd le közönség előtt, kiemelve az összes hibáját. Lehetőleg tegyél megjegyzést a személyiségére, külsejére is. Csak arra figyelj, hogy emeld fel a hangod, hogy mindenki hallja, és hogy jobban üssenek a szavaid.

8. A pletykák alapján ítéld meg mindenki munkáját!
Ne figyeld az új mukatársak statisztikáit. Semmi értelme objektíven nézni a teljesítményt és az eredményeket. Sokkal jobban tudsz tájékozódni, ha a folyósói pletykákra hagyatkozol. Ez a módszer már a középkorban is bevált, miért ne működne ma?
Amikor a pletykákból megtudtad, mit rontott el egy-egy munkatárs, alkalmazd újra a 7-es pontot.

9. A végső ítélet
Amennyiben még mindig nem sikerült megszabadulnod tőlük, tedd egy olyan munkatársad mellé a jó embereket, akitől Te is félsz. Ő majd elüldözi őket!

10. Tanács reménytelen esetekre
Ha még ezek után is úgy látod, hogy nem kopik le a szorgalmas, motivált munkaerő, rúgd ki! Vedd fel helyette az unokatesódat, akinek úgyis két éve nincs állása.

Miközben követed a 10 pontot, fontos, hogy mindig a hibát keresd az emberekben. A pozitívumokat hagyd figyelmen kívül nyugodtan.
Ha azt látnád valakin, hogy jól érzi magát, ezt gyorsan akadályozd meg, mondjuk terjessz el róla egy szaftos kis pletykát.

Boldog új évet! 🙂

Ha esetleg érdekel, hogy hogy csináld jól a személyzetfelvételt és a jó munkaerő megtartását, hallgasd meg a 4 fő szempontot hozzá ezen az előadáson.

Csermák Ágnes
személyzetfelvételi specialista

Recent Posts
Comments
pingbacks / trackbacks
0