Őszintén a személyzetről: Milyen nagy dobásra készülünk

 In Archivum

Fontos eseményt szervezünk éppen! Olyat, ami még nem volt nálunk és könnyen lehet, hogy nem is lesz. Mi lesz az?
Marten Runow hoz egy képzést, ami abszolút szokatlan a Performiától. Nem kapcsolódik szorosan a személyzetfelvételhez. Persze, mivel a munkát emberek végzik, mégiscsak minden kapcsolódik a személyzetfelvételhez 🙂 Na, de! Miről lesz szó?

Marten az értékesítés valódi alapjait fogja megtanítani

Ha hiszed, ha nem, értékesítési tréninget tartunk. Igen, mi is meglepődtünk. Viszont annyira fantasztikus az, amit Marten el fog mondani, hogy már most be vagyunk sózva miatta, pedig még októberig várni kell. Ezért ki is találtunk valami izgalmasat, de erről majd külön levelet írunk.
Nézzük előbb, hogy miért érdekes az értékesítés témája Neked cégvezetőként, és milyen újdonságokat tanulhatsz róla Martentől, amit más trénerektől nem.

Értékesítő cégvezetők – hiba vagy stratégia?

Azt látom az ügyfeleinknél és a partnerek nagy részénél, hogy a cégvezető a legjobb értékesítő. Baj ez? Egyrészről logikus, hiszen ő álmodta meg a terméket, a céget, és ezért ő tudja leghitelesebben képviselni azt. Plusz, a cégvezető ismeri legjobban az ügyfeleket is, ezért ő tud a legjobban eladni nekik.
A baj csak az, hogy a vezetők küzdenek az értékesítők kinevelésével. Nehéz átadni a tudást. Miért? Mert általában a vezető nem tudja pontosan, hogy ő mitől sikeres értékesítő. Ha nincs elég sok jó értékesítő a cégben, akkor az nem fog tudni növekedni, mert mindig csak annyi lesz a bevétel és az új ügyfél, ahányat a vezető behoz.
Mi a megoldás? Tudatosítani kell, hogy mitől működik az értékesítés. Így már át lehet adni az új kollégáknak is, és lekerül a teher a válladról. Erről lesz szó Marten képzésén.

Furcsa értékesítési tréning lesz, az biztos

Marten különös tréninget fog tartani. Nem tanulhatsz technikákat és értékesítési módszereket. Nem kapsz “tuti nyerő” mondatokat, mindig működő sablonokat, amiket követhetsz. Miért?
Mert most az értékesítés alapjairól lesz szó. Arról, hogy mi is ez valójában. Ki az az értékesítő? Ki vagy Te, amikor belépsz egy értékesítő találkozóra?

De miért kéne az alapoktól kezdeni az értékesítést, amit 15 éve csinálsz?

Remek magyar tréningek vannak baráti áron, ahol értékesítési technikákat lehet tanulni. Ezek nagyon hasznosak, és nagyon jól jön, amikor elő tudod rántani őket a farzsebedből. Viszont nem ezektől lesz valaki sikeres értékesítő. Ahogy egy festőművész sem attól lesz korszakalkotó, hogy új ecseteket vesz.
Nagyjából ezer éve, még a Performia előtt, értékesítési akadémiát tartottam egy csapat üzletkötőnek. Semmi különöset nem csináltunk, csak megbeszéltük, mit jelent valójában az értékesítés, mit csinál igazából az értékesítő. Erre fogták magukat, és petíciót írtak a cégvezetésnek. Követelték, hogy ők mostantól nem akarnak üzletkötők lenni, mert ők már tudják, hogy értékesítők! A tréning után pedig olyanokat írtak nekem, hogy “Sose gondoltam magamra így” “Életemben először büszke vagyok a munkámra”.

Sokszor félnek az emberek attól, hogy értékesítők legyenek, mert félnek a “nem”-ektől, a visszautasítástól. És különben is az értékesítésről a nyomulós porszívóügynökök jutnak eszünkbe, nem?
Minden cégnek meg kell adni azt a felfogást az értékesítőknek, amire büszkék lehetnek! Nálunk a Performiában tanácsadók vannak, először azt tanítom meg nekik, hogyan gondoljanak magukra. Ezzel kezdődik az értékesítés.

Enélkül kártyavárat építünk

Ha nincs meg az az alap tudás, hogy mi az értékesítés, és ki az értékesítő, akkor az összes értékesítéssel kapcsolatos tudással és technikával kártyavárat építünk.
Ezért fordul elő gyakran az a szituáció, hogy az értékesítő megtanulja a tuti technikákat, használja is őket szorgalmasan, és mégsem gyűlnek a szerződések. Nem érti: miért nem működik ugyanaz az értékesítési technika, ami másnak igen? Na, erről fog beszélni Marten.

Nem akarom reklámozni a tréninget, mert a blog nem a reklám helye. De annyit tudnod kell, hogy ezen a képzésen minden cégvezetőnek, és mindenkinek, akinek csak köze van az értékesítéshez, ott a helye, mert alapjaiban fogja átformálni a gondolkodásmódodat. Máshogy fogsz nézni az értékesítésre, az ügyfelekre és egy kicsit az életedre is.

Ha mehetne jobban is az értékesítés, vagy ha növekedni akarsz a céggel, akkor értsd meg 100%-ig a lényegét. Tanítsd meg a munkatársaidnak is, hogy büszkék lehessenek magukra és sikeresek legyenek a munkájukban.

Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd fel a csapatod!

Recent Posts
0