Őszintén a személyzetről: Marten Runow kegyetlen személyzeti tanácsa

 In Archivum

Mit mondott Marten Runow a legutóbbi tréningjén a vezetőknek? Egy logikus és egyszerű tanácsot adott, amit mégsem alkalmaznak elegen, és így saját maguk ellenségévé válnak. Mi volt a tanács?

Támassz magas elvárásokat az embereiddel szemben

Már a toborzáskor és a kiválasztáskor legyenek magasak az elvárásaid, hogy olyan emberek jelentkezzenek az álláshirdetésedre, akik valóban dolgozni akarnak, és megoldják a kihívásokat. Természetesen az elvárások mellett a cégednek is magas színvonalúnak kell lennie, hogy téged válasszanak az álláskeresők.
Aztán a meglévő munkatársaktól is magas teljesítményt kell elvárnod. Tudta és alkalmazta ezt Steve Jobs. Amikor 1998-ban visszatért az Apple-hez, a szakadék szélén állt a cég, már csak 3 hónapnyi tartaléka volt. Mi volt az első dolog, amit Jobs a visszatérése után csinált? Kirúgott 3000 embert. Nem lehetett túl népszerű ekkor… De mégis megtette, mert látta, hogy nem teljesítenek elég jól ezek a dolgozók.

Miért nem tarthatod meg a gyenge munkaerőt?

Amikor embereket kezelsz, nem mindenki fog szeretni téged. De ha neked az a fontos, hogy mindenki kedveljen, akkor nem fog működni a személyzetfelvételed. Akkor ne dolgozz ezen a területen, mert itt néha kemény döntéseket kell meghoznod. Csak legyél tisztában azzal, hogy amikor elküldesz egy embert, azt azért teszed, hogy a munkatársak többsége mégis nyerjen ebből. Egy romboló személyiséget nem tartok meg csak azért, mert tudom, hogy milyen nehéz lesz neki egy új állást találnia. Mert ezzel cserben hagynánk a többieket. Ha megtartod a rossz munkatársat, azzal ezt kommunikálod a csapatodnak: „Ti ugyan jók vagytok, termeltek, sokat segítetek, és még azok fizetését is ti keresitek meg, akik nem termelnek a cégben.”
A másik probléma azzal, ha megtartjuk a rosszakat, hogy a jók elkezdenek elmenni a cégtől. Mert azt érezik, hogy a főnök már nem igazán törődik velük, hogy a teljesítményük nem számít.

Jószívű szeretnél lenni?

Ha olyan emberekkel akarsz törődni, akik nem képesek komoly teljesítményre, az magánemberként szíved joga, de a cégedben ezt nem teheted meg, Nyithatnál nekik egy rehabilitáló központot, ahol a rossz teljesítményűekből jó teljesítményűeket faragsz. De ennek a tevékenységnek kívül kellene lenni a cégeden.
A cégben azért vagytok ott, hogy az ügyfeleket maximálisan kiszolgáljátok, nem azért, hogy rehabilitációs központot üzemeltessetek.
Persze, törődni kell az emberekkel, kedvesnek és jószívűnek kell lenni velük, de a túlzott jószívűség több céget teszt tönkre, mint amennyit meg lehetne számolni. Nem jószívű, hanem hatékony vezetőkre van szükségünk.
Ahogy a céged nagyra növekszik, több embert tudsz felvenni, és hozzá tudsz járulni ahhoz, hogy a környezetedben a munkanélküliségi arány alacsony legyen, és a munkatársaid büszkék lehessenek a munkájukra. Ez az igazi jószívűség, nem a rossz munkatársak megtűrése a cégben.

Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd fel a csapatod!

Recent Posts
0