Őszintén a személyzetről: A munkaerő megszerzése hozzáállás kérdése

 In Archivum

Megütötte a fülemet egy mondat a rádióban, amivel nagyon egyet értek. Azt mondták: a külföldön élő magyar munkavállalók jelentős része lemondana a fizetése egyötödéről, ha haza tudna jönni.

A cégeknek munkaerőre van szüksége, a külföldön élő emberek egy része pedig haza szeretne jönni, ha van olyan munkahely, amiért érdemes. A vezetők gyakran azt gondolják, úgysem tudják megfizetni a brit vagy a német béreket, de a pénz sokszor nem a legfontosabb szempont, amiért külföldön keresnek munkát a fiatalok.

Nézzük meg, milyen eredményeket érhetünk a cégben el pusztán a hozzáállás változtatásávali.

Milyen munkahelyekről menekülnek a jó szakemberek?

A külföldre költözőknek a leggyakrabban abból lesz elegük, hogy a hazai cégekben rossz a hangulat. Mit jelent ez?

Például, hogy

  • a csapatban összetartás helyett a klikkesedés jellemző
  • nem a teljesítmény, hanem az uram-bátyám viszonyok határozzák meg az előrejutást
  • etikátlan a vezetőség
  • nincs lehetőség a szakmai fejlődésre
  • nem kapnak visszajelzést a munkájukról, maximum büntetést, ha elrontottak valamit
  • nem hallgatják meg az új ötleteket, véleményeket

Ezek közül egy sem pénz kérdése, igaz? Nem lehet a probléma megoldását áthárítani amiatt, hogy nincs rá keret. El kell dönteni, hogy az én cégem egy jó hely lesz! Aztán tenni érte.

 

Tudtad, hogy ez is a Te dolgod vezetőként?

A tréningeken meg szoktuk beszélni, mi a vezető feladata.

Valahogy így zajlik ez a beszélgetés a köztem és a résztvevők között.

– Ki a produktív ember?

– Aki elvégzi a munkát.

– Honnan tudjuk, hogy a munka el van végezve?

– Hogy ott van a termék, amit elkészített.

– De ezt nem lehet minden munkakörnél centire kiszámolni. És a személyiség is fontos.

– A recepciós terméke például: a gyorsan és pontosan, a megfelelő helyre továbbított ember, küldemény stb.

– Mi az ügyvezető terméke?

A jó csapat. Elégedett, jól fizetett munkatársak. Egy annyira prosperáló cég, ami megteheti, hogy jó fizetést adjon.

Ki a hangulatfelelős a cégben?

Általában nem szembesülnek azzal a cégvezetők, hogy a jó hangulatot nekik kell létrehozni. “A hangulatfelelős is én legyek?” – szokták kérdezni tőlem.

Pedig ez a megfoghatatlan apróság az egyik legfontosabb szempont a munkatársak számára. Hogy mennyire érzem biztonságban magam a cégnél, kikkel dolgozom együtt, észreveszik-e a vezetésben, hogy jól dolgozom, lelkesít-e a cég célja, milyenek az ügyfeleink, milyen a megítélése a cégünknek mások számára. hova tudom magamat rangsorolni a cégen belül?

Cégvezetőként tudod ezekre a választ?

Két kulcsmondat a cégvezetéshez

A legutóbbi előadáson volt egy fantasztikus vállalkozó, akit két mondat nagyon szíven ütött a hallottakból:

  1. “A vezető legfontosabb munkaeszköze az ember.” Hiszen egyedül nem megy.
  2. “A vezető munkaidejének 80%-át az emberekkel kapcsolatos munkavégzéssel kell töltenie.”

Először ezt túlzásnak tartotta, de aztán ránézett arra, hogy ő ennek a töredékét csinálja, és bőven van még mit tennie.

Ha jó példát keresel, ebben a korábbi blogunkban találsz.

Ezért van az, hogy a Performia csak erre szakosodott, hogy a vezetőnek mi a fő feladata, mi a tevékenysége, azaz mit kellene csinálnia az emberekkel. “Aláírta a szerződést, kapja a fizetését, hagyjon engem békén, hadd menjek a dolgomra.” Amíg egy vezető így gondolkodik, addig lehet profitáló cége, de elégedett munkatársai nem. És ha az emberek nem érzik jól magukat, akkor ugyanakkora a fizetés kevesebbnek tűnik.

A legsikeresebb cégvezetők fantasztikus csapatépítők. Rájuk néznek fel a munkatársak, feléjük éreznek tiszteletet és szeretetet. Ez hozzáállás és elhatározás kérdése. Döntsd el Te is, hogy személyesen figyelsz minden munkatársadra, hogy olyan hely legyen a céged, amiért érdemes hazajönni!

 

Nemes-Nagy Szilvia
Személyzeti és vezetési szakértő
Építsd fel a csapatod

Recent Posts
0